۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸

دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی:

۲۷۷ مدرسه علمیه در جشنواره علامه حلی مشارکت کردند

۲۷۷ مدرسه علمیه در جشنواره علامه حلی مشارکت کردند

قم - دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی گفت: ۲۷۷ مدرسه علمیه در این جشنواره شرکت داشته اند و استان قم دارای ۳۰ اثر برگزیده از بین مقالات ارسالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالح مازنی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی که در مدرسه معصومیه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۸ اثر پژوهش و مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی بیان کرد: آثاری که در سال جاری به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد بسیار حرفه‌ای و کیفی‌تر نسبت به سنوات گذشته بود.

وی ابراز کرد: پانزدهمین جشنواره علامه حلی و دیگر دوره‌های آن به منظور نهادینه سازی و ترویج مقوله پژوهش و تحقیق در بین طلاب و اساتید حوزه علمیه قم برگزار شده است.

حجت الاسلام صالح مازنی عنوان کرد: تفاوت پانزدهمین جشنواره علامه حلی با دیگر سنوات گذشته این بود که اساتید حوزه علمیه نیز می‌توانستند آثار خود را به صورت جداگانه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی اذعان کرد: چهار هزار طلبه در تابستان سال گذشته روش تحقیق را در قالب دوره‌هایی متعدد آموزش دیده‌اند و امیدواریم امر پژوهش در بین طلاب حوزه توسعه پیدا کند.

وی گفت: یکی از راهبردهای اصلی توسعه پژوهش در حوزه، آموزش اساتید در حوزه‌های مختلف پژوهشی بوده است و در این جشنواره ۲۷۷ مدرسه علمیه شرکت داشته‌اند.

حجت الاسلام صالح مازنی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۲۱۰ اثر در سامانه جشنواره علامه حلی ثبت شده که یک هزار و ۴۳۲ اثر مختص جشنواره اساتید حوزه علمیه است.

دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی یادآور شد: ۷۹۳ اثر در مرحله استان برگزیده شده و استان قم دارای ۳۰ اثر برگزیده از بین مقالات ارسالی است.

وی گفت: در بخش ویژه ۶۹ اثر مورد تجلیل قرار گرفت و در پانزدهمین جشنواره علامه حلی دو رویکرد تحت عنوان «نقش حوزه‌های علمیه در راهبردهای دین داری جامعه» و «پژوهش و تبلیغ؛ ابزارها و شیوه‌ها» دنبال شد.

کد خبر 6267259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha